Mājas darbi
(neobligāti)
1. lekcija (uzzīmēt blokshēmas)
MD1. Izdrukāt tos pāra
skaitļus robežās no 100 līdz 0 (dilstošā secībā), kas nedalās
ar 3 (lietot simbolu % dalījuma atlikuma iegūšanai, piemēram, 6%3 = 0, bet 17%5 = 2).
MD2. Lietotājs ievada veselu pozitīvu skaitli n. Izdrukāt n faktoriālu (visu veselo skaitļu
no 1 līdz n reizinājumu).
2. lekcija (uzrakstīt kodu norādītajā programmēšanas valodā)
MD3 (Python). Lietotājs ievada trīs veselus skaitļus. Izdrukāt visu ievadīto
nepāra skaitļu vidējo vērtību (piemēram, ja lietotājs
ievadījis skaitļus 3, 10 un
7, tad jāizvada (3+7)/2 jeb
5).
MD4 (C++). Lietotājs ievada veselu pozitīvu skaitli. Izdrukā tā pirmspēdējo
ciparu (lietot simbolu / dalīšanai veselos skaitļos, piemēram, 17/10 = 1, bet 4/10 = 0).
3. lekcija (uzrakstīt programmas valodās C++ un Python)
MD5. Lietotājs ievada 3 veselus pozitīvus skaitļus a, b un c, kur a<=b. Noskaidrot, ar cik skaitļiem
no intervāla [a,b]
dalās skaitlis c.
MD6. Lietotājs ievada naturālu skaitli. Noskaidrot, cik ciparus tas satur (Python valodā lietot funkciju
math.floor(x), lai iegūtu reāla skaitļa x veselo daļu (pirms
tam jāiekļauj bibliotēka import math)).
4. lekcija (uzrakstīt funkcijas valodās C++ un Python)
MD7. Lietotājs ievada četrus veselus
skaitļus a, b, c un d. Noskaidrot,
kurā intervālā sastopami vairāk pirmskaitļi [a;b]
vai [c;d] , izmantojot funkciju, kas prot atrast
pirmskaitļu skaitu dotā intervālā.
MD8. Uzrakstīt funkciju, kurai tiek padoti divi
veseli pozitīvi skaitļi x un n un kura atgriež vērtību xn, nelietojot kāpināšanas operāciju.
5. lekcija
KD1 (mājas darbu nav)
6. lekcija (uzrakstīt programmas valodās C++ un Python)
MD9. Lietotājs ievada
20 veselus skaitļus.
Noskaidrot,
cik no tiem vienādi ar pēdējo
ievadīto skaitli.
MD10. Uzģenerēt nejaušu skaitļu aizpildījumu divdimensionālam masīvam no 20 rindām un 20 kolonnām un pēc tam aprēķināt lielāko summu, kāda sastopama kādā no šī masīva
rindām, kolonnām vai abām galvenajām
diagonālēm.
- C++ lietot
šādu funkciju, lai uzģenerētu nejaušu veselu pozitīvu skaitli intervālā [a;b]:
int random(int a,int b) {
static bool isFirst=true;
if (isFirst) srand(time(0));
isFirst=false;
return rand()%(b-a+1)+a;
}
- Python lietot funkciju random.randint(a,b), lai uzģenerētu nejaušu veselu pozitīvu skaitli intervālā [a;b] (pirms tam jāiekļauj bibliotēka: import random).
7. lekcija (uzrakstīt programmas valodās C++ un Python)
MD11. Lietotājs ievada
simbolu virkni, kas nepārsniedz 100 simbolus. Noskaidrot, vai tās pirmspēdējais simbols ir patskanis (kāds
no lielajiem vai mazajiem burtiem a, e, i, o, u).
MD12. Lietotājs ievada
simbolu virkni. Izdrukāt visu lietotāja ievadīto ciparu summu.
8. lekcija (uzrakstīt kodu valodās C++ un Python)
MD13. Lietotājs ievada veselu skaitli
n>1 un pēc tam vēl n veselus skaitļus.
Izdrukāt visus tos ievadītos
pāra skaitļus, kas nedalās ar
trīs, ievadei pretējā secībā.
MD14. Uzrakstīt funkciju, kura
atgriež visu dotā masīvā esošo
salikto skaitļu skaitu (saliktie skaitļi ir tie veselie pozitīvie skaitļi, kuriem ir vairāk par diviem
dalītājiem).
9. lekcija uzdevumu risināšana (mājas darbu nav)
10. lekcija (uzrakstīt funkcijas valodās C++ un Python)
MD15. Uzrakstīt rekursīvu funkciju ar vienu parametru
n, kas atgriež n-to Fibonači skaitli (ja n<1, atgriezt 0).
MD16. Uzrakstīt rekursīvu funkciju ar vienu parametru
n, kas atgriež n-to pirmskaitli (ja n<1, atgriezt 0).
11. lekcija (izveidot klasi valodā C++)
MD17. Izveidot klasi "Car", kuras objektiem varētu norādīt degvielas daudzumu tvertnē (litros) un vidējo
degvielas patēriņu (litros uz 100 km). Izveidot šai klasei
divas metodes:
- metode, kas aprēķina, cik km iespējams nobraukt ar bākā esošo
degvielu;
- metode, kas pasaka, vai ar
doto auto iespējams nobraukt vairāk km nekā ar parametrā
padoto auto.
12. lekcija
KD2 (mājas darbu nav)
13. lekcija (izveidot klasi valodās C++ un Python)
MD18. Izveidot klasi "Date", kuras objekti būtu datumi,
kuriem var norādīt gadu, mēnesi
un dienu (trīs veseli skaitļi).
Izveidot šai klasei trīs metodes:
-
konstruktors, kas uzstāda datumu;
-
metode, kas pārbauda datuma
korektību (konstruktorā var uzstādīt arī
nekorektu datumu);
-
metode, kas aprēķina, kura gada diena pēc
kārtas ir attiecīgais datums (ja datums nav korekts,
atgriezt nulli).
Piebilde garie gadi ir tie, kas
dalās ar 4, izņemot tos, kas
dalās ar 100, bet nedalās ar 400.
14. lekcija uzdevumu risināšana (mājas darbu nav)
15. lekcija KD [pār]rakstīšana (mājas darbu nav)